Procedure schadebehandeling

Wij vormen ons een goed beeld van uw situatie. Als het nodig is, nemen wij contact met u op voor aanvullende informatie. Lees meer over onze reactietijden.

Schadeherstel bij ingrijpende schade

Wij laten u zo snel mogelijk weten of uw verzekerd is en tot welk bedrag u verzekerd bent. Wij maken dan meteen afspraken met u over het vervolg. Betreft het een ingrijpende schade dan kunnen wij u voorstellen om direct onze schademanager bij u langs te sturen om u te helpen deze schade te regelen. In geval van spoed zorgen wij er voor dat er binnen twee uur noodmaatregelen worden getroffen om verdere schade te voorkomen. Bij minder dringende zaken adviseren wij u wat u alvast kunt doen.

Schadeherstel door ons herstelbedrijf

Als uw schade verzekerd is, spreken wij met u af hoe wij de schade herstellen. Indien u ervoor kiest om gebruik te maken van onze Schade Herstel Service hoeft u geen aannemer te zoeken om de schade te herstellen en hoeft u zich geen zorgen te maken over de financiële afwikkeling. Deze dienst omvat het treffen van noodvoorzieningen en / of herstel waarbij gedacht moet worden aan beperking van de schade, installatiewerk, pompen, eenvoudig metselwerk, timmerwerk, schilderwerk, beglazing, etc., maar ook het herstel van meubelen, aanrechtbladen en vloeren.
In spoedeisende gevallen -ook buiten kantoortijden- is de reparateur snel ter plaatse om de werkzaamheden aan te vangen. De financiële afwikkeling van deze diensten geschiedt rechtstreeks met de Woongarant Schadeservice. U heeft hier geen omkijken naar!

Schadeherstel zelf (laten) herstellen

In overleg met ons kunt er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Wij bepalen de omvang van de schade op basis van uw melding. Soms kan dat aan de hand van bijvoorbeeld foto’s of facturen. Ook kan het zo zijn dat een schade-expert ter plekke de schade opneemt. Zijn de facturen correct? Dan betalen wij de schadevergoeding op basis daarvan zo snel mogelijk aan u uit. Wij verminderen hierbij de vergoeding met het eigen risico. Het kan voorkomen dat u een voorschotbetaling nodig heeft. Neemt u daarvoor contact met ons op.

Feedback schade afhandeling

Wij willen altijd graag weten hoe u de afhandeling van uw schade heeft ervaren. Op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren. U ontvangt daarvoor van ons een vragenlijst. Wij stellen het op prijs als u die invult.